GE lanserar kraftverk på Twitter

Sociala medier som pratas. Älskade, hatade. Dock. Affärsmässigt tveksamt säger många. En sak att du, jag, mamma, pappa, syster och bror, kompisar och framför allt: barnen – finns där som privatpersoner. Men affärer i näringslivet på allvar? Tveksamt för många. Framför allt tung industri. Man kan väl ändå inte sälja ett kraftverk via Twitter?

Det sägs ibland att USA har kommit en bit längre på utvecklingen av sociala medier än v. Att de sociala medierna redan finns spridda långt bortom privatlivet. Men då tänker vi själva istället att ”det är ju USA – krängarlandet där allt konstigt kan ske”. Vi här i Europa är ju Helt annorlunda.

Fast Nu. Äntligen. Ett konkret exempel från lite oväntat håll.

General Electric har precis lanserat en ny kraftverkslösning av storskaligt slag. FlexEfficiency* 50. Gjord för att kunna rampa upp, så väl som ner, mycket flexiblare än dagens kraftverk. Som gjort för sol och vatten när det behöver kopplas upp på de storskaliga energinäten i världen. En ny kraftsverks-struktur kan man kanske säga.

Produkten i sig är klart intressant. Givetvis så. Fenomenet förnybar energi. Givetvis också. Företaget GE. Även det är spännande.

Men.

Själva lanseringsmetoden – Ännu intressantare än så.

Kolla in Websiten “Den här”. Och fundera en stund på det där med Sociala medier. Googla sen ”FlexEfficency” och se vad du hittar – och var du hittar det som du hittar. Vem skriver om saken? Var skrivs det om saken? Vad skrivs det om saken?

Dags att bry sig om sociala medier – på Allvar.

Comments are closed.


Random Posts Widget By Best Accounting Services

WP SlimStat