iPaden i byxfickan kan ge oväntad effekt

Vi lever en tid där marknaderna växer enormt samtidigt som kostnaderna för att nå ut kan vara lägre än någonsin. Det skapar möjligheter för allt mer nischade produkter. Kort sagt: Det verkar allt mer finnas målgrupper, som dessutom är möjliga att nå med begränsade insatser, för de mest udda produkter man kan tänka sig. Och träffar man rätt kan priset sättas högt.

Bland sommarens mer oväntade affärsframgång: de iPad-fodral som sytts upp av den amerikanske finanssvindlaren Bernie Madoffs byxor.

New York-entreprenören Frederick James har specialiserat sig på att sy upp smått udda iPad-fodral och skickligt nog kom han över ett antal av Madoffs byxor – när konkursboet såldes ut. Dessa har han sedan sytt upp till iPad-fodral och säljer de till det facila priset 500 Dollar styck.

Upplagan är lite av One-in-a-kind och givetvis en “limited edition”. Den är redan slutsåld.

Men för den som inte hann med i första vändan – och lockas av en produkt som har en stark “story i sig” finns en väntelista att teckna upp sig på på James hemsida.

Vi lever onekligen i en tid där mycket oväntat kan finna en marknad. En tid där dessutom begreppet “story-telling” allt mer fångar marknadsförarnas intressen.

Och om inte annat har James på det här sättet lyckas få osedvanligt stor gratisreklam via de medier som reagerade på saken under sommaren som gått. Bara att lyfta på hatten för den saken.

Comments are closed.


Random Posts Widget By Best Accounting Services

WP SlimStat