En hoppas ge bort Digital parkering

Vi alla står på någons axlar. Och det är svårt att få om man inte också ger säger senat-kandidaten Elisabeth Warrren på bilden. Försök pågår för att se om saken gäller.

Tog tag i tanken med hjälp av att ha blivit uppmärksammad på följande Economist-aktivitet som pågår för tillfället. Det är en tävling som handlar om att förbättra världen – med hjälp av sin mobiltelefonkamera. Påfallande nyttiga, och affärsmässigt troligen, intressanta saker kan idag alltså skapas med enkel teknologi.

Economist Picture of Tomorrow

Texten nedan – och bilden – är det bidrag jag skickade in till Economist-tävlingen som nu alltså pågår.

Digital Car-parking for less CO2-emissions

People search for parking places, and wish for less car-driving. However, car garages are full and it is difficult to know where the closest available garage is. In subareas, people take the car to the train-station, but do not find empty parking lots. In hurry, drivers travel around or take a chance and park where it is physically possible. I live in Stockholm, the capital of Sweden. Globally this problem is far bigger.

Most car garages have digital info concerning the amount of empty places – but it is only available when drivers arrive. Adding this info into one system and presented to drivers, for instance with an app, could help me find an empty place in advance. Info could also be added seamlessly into Google Maps or GPS-systems, constantly updated, and used during route planning. Info at parking-meters would make the system known.

More technology could expand the solution. Videos from surveillance cameras, particularly at big free outdoor car parks in subareas, could be transferred into digital positions. Calculations could find out if empty spaces are available.

The solution is simple technology of today, mainly about connecting info and actors.

If I could have known that there was space available at the next station this morning I would have driven there already from the beginning. Instead I increased CO2-emissions, did lots of unnecessary car-driving, missed my train, arrived late for my meeting – and got a fine. Photo enclosed.

2012 this problem could be fixed.

Hoppas någon nu får för sig att ta tag i idén på allvar. Den kan inte vara dyr att bygga. Men borde den inte kunna bli lönsam?

Stort tack sen till dels Reneé Francis, tidigare Ericsson, för CBS-klippet med Warren – dels Micke Rapp, teknolog på KTH, för hjälpen att hitta Economist-tävlingen.

Skall bli spännande och se vad som händer

Comments are closed.


Random Posts Widget By Best Accounting Services

WP SlimStat