Affärsvärldens detaljer överraskar rejält

De flesta affärsidéer kan lyckas. Många gånger handlar det mest om att jobba igenom detaljerna noga. Men vissa av dem verkar lyckas bättre än andra – se bara på Connys Matkasse.

Det senaste året har digitala matkassarna slagit igenom på allvar. Påspädd blev saken säkert i julas när Handels Utredningsinstitut dessutom utsåg just matkassen till årets julklapp.

Googlar man ordet “matkasse” hittar man flertalet av de leverantörer som nu försöker att ta sig fram. Men en av dem som får stor träff verkar dock betydligt intressantare än de andra – sökträffen “Connys matkasse” – som man för övrigt finner här om man är nyfiken.

Om man jämför Connys matkasse med andra leverantörer finns det tre detaljer som sticker ut och som nog vi alla kan lära oss av:

För det första har de uppdaterat sitt sortiment – se bara på sexpacken Pripps Blå som numera ingår.

För det andra har de en snabbhetspremie i form av att man får en andel i Harry Boy.

För det tredje, och det är kanske det mest intressanta med Connys: När man väl har beställt sin kasse får man ett meddelande i retur som berättar att “alla beställningar gjorda före den 1 april expedieras”.

Det gågna årets absolut roligaste Aprlskämt får alltså högre sökträffresultat på nätet än flertalet seriöst avsedda produkter.

En inte helt oviktig detalj i E-handelsvärlden handlar om hur man kan göra för att synas på nätet.

Skickligt Conny – vem eller vilka du än är!

Just här finns verkligen något att lära för framtiden.

En del säger att traffic is king på nätet. Det hindrar inte att content is king. Connys content = total träffsäkerhet i mediabruset.

Skickligt som sagt.

Comments are closed.


Random Posts Widget By Best Accounting Services

WP SlimStat