Konsult, konsul eller konsulat räddar Saab och VW

Finns det någon som vet något om skillnad på saker och ord som används så ofta?

Och vad händer om man tillämpar fel?

Herreje vad det pratas konsulting ibland vart man än går. Alldeles nyss, mer än igår.

Konsult-en, konsul-en, konsulat-en. En lat en? En prat en? En…en.

Dilbert har tänkt de här tankarna längre än så. Ibland är han faktiskt rätt kul.

Något som sen inte alls hindrar att man bör ha genuint stor respekt för den här branschen – så väl som för yrket. Att kunna ge relevanta råd, vara RIKTIGT till hjälp – en påfallande viktig funktion.

Men man kan väl ändå le och vara fullt allvarlig på en och samma gång?

Den här väldigt spännande VW-siten antyder i alla fall det.

Rolighetsteorin

Vore det inte intressant att få veta om det är en bilarbetare, en konsult, en konsul – eller rent av ett konsulat – som har kommit på saken?

VW är förresten bland de bilbolag som säljer som bäst i Kina just nu. Varför just de kan man undra…

Är oddsen som lägst på att gissa en riktig konsult?

Något för Saab att tänka på kanske?

Eller är det just det som de har gjort – eller gör?

Om så hoppas på någon som i alla fall tidigare har just läst den FÖRRA boken – nyligen har det kommit flera – om Saab: “Spelet om Saab” av Jan Hökerberg som kom 92. Den som handlar om när GM köpte firman en gång – de som nyss sålde.

Hittar den enklast på bokbörsen för en dryg hundring (parentes: tänk vad trist att gammal klokskap försvinner så fort ibland).

Med det i bagaget: Känns inte rätt mycket – tyvärr! – just nu som repris?

Comments are closed.


Random Posts Widget By Best Accounting Services

WP SlimStat