Läsbart

Böckerna och texterna nedan finns kommenterade på bloggen och hittas enklast genom att använda sökfunktionen.

BrainFluence: 100 ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing, Roger Dooley, Whiley, 2011.

The Refractive Thinker, Exploring Consumer Perception of Global Brands and Iconization, Gail Fereira, Kindle Edition, 2009.

The Consumer Mind, Brand Perception and the Implication for Marketers, Pepe Martinez, Kogan Page, 2012.

Using Focus Groups in Research, Lia Litosseliti, Continuum, 2003.

Steve Jobs, en Biografi, Walter Isacsson, Albert Bonnier Förlag, 2011.

Jag vill förändra världen, Percy Barnevik, Albert Bonnier Förlag, 2011.

HQ – En banks uppgång och fall, Carolina Neurath, Norstedts förlag, 2011.

Industrial Marketing Strategy, Frederick Webster, John Whiley, 1995.

Teknisk Revolt, Bengt-Arne Vedin, Atlantis, 1992.

The Age of Turbulence: Adventures in a new world, Alan Greenspan, Penguin, 2008.

Sun Zis krigskonst, Bengt Pettersson mfl. Santerus förlag, 2010.

Tribes, Seth Godin, Piatkus Books, 2008.

Vikings & Dragons – Swedish Management in South East Asia, Jan Selmer, Hong Kong Baptist University, 1998.

University Inc., Jennifer Washburn, Basic Books, 2006 – inlägg om Sverige insålt.

The Dream Society, Rolf Jensen, McGraw-Hill, 1999 – inlägg om Drömmare.

Dealing with Darwin: How great companies innovate, Geoffrey Moore, Harper Paperback, Capstone, 2006 – inlägg om Shells kulturrevolutin

Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disrutive Products to main stream Customers, Geoffrey Moore, Harper Paperback, 2002 – inlägg om Shells kulturrevolution

Leading Change, John Kotter, Harvard Business School Press, 1996 – inlägg om Shells kulturrevolution

Marc Andreessen and the development of the Web Browser, Kathleen Tracy, Mitchel Lane Publishers, 2001 – inlägg om Internet-annonser.

Who Says Elephants cant Dance? How I turned around IBM, Louis Gerstner, Harper Collins, 2003 – inlägg om Ömsa skinn.

Winning Information Revolutions, From Ice Age to Internet, Elin Whitney-Smith, 2011, Free Download – inlägg om Informationsinsikter.

The History of Marketing Thought, Robert Bartel, Columbus Publishing, 1988 – inlägg om Föra en kund.

De Gaulle, Generalen som var Frankrike, Knut Ståhlberg, Norstedts, 2005 – inlägg om Röstånga Camping.

Does Education Matter, Alison Wolf, Penguin, 2002 – inlägg om Paypal.

Balance Scorecard, Robert Kaplan & David Norton, Harvard Buis Press, 1996 – inlägg om balanserar på kanten

The Science Of ‘Muddling Through’, Charled Lindblom, i Public Administration Review, Vol. 19, pp. 79–88, 1959 – inlägg om balanserar på kanten

Stenbeck: Ett reportage om det Virtuella Bruket, Per Andersson, Norstedt, 2000 – inlägg om källaren på SVT

I Trygghetsnarkomanernas Land, David Eberhardt, Månpocket 2007 – inlägg om Elände på Google

Motstånd och Fantasi Anna Wahl mfl, Studentlitteratur, 2008 – inlägg om Ericssons nästa VD

Refaat El-Sayeds Memoarer: Makten och ärligheten, Norstedts förlag, 1990 – inlägg om Sänker

En modern Svensk Ekonomisk Historia, Lennart Schön, SNS Förlag, 2000 – inlägg om Bahnhof

Rainmaking, Ford Harding, Adams Media Corporation, 2008 – inlägg om trans

Vårt Klimat, Clas Eklund, Norstedts förlag, 2009 – inlägg om klimatmatte.

Marketing Myopia, Theodore Levitt, Harvard Business Review, 1960 – inlägg om EMI

The Power of Productivity, William Lewis, Chicago University Press, 2004 – inlägg om Adobe.

Stealing MySpace, Julia Angwin Random House, 2009, inlägg om MyspacE.

The Fifth Discipline, Peter Senge, Random house, 2006, – inlägg om ratt.

The Machine That Changed The world, Womack, Roos, Jones, Rawson Associates, 1995 – inlägg om ratt.

Funky Business, Kjell Nordström, Jonas Ridderstråle, Financial Times, 2001 – inlägg om stammar

The Tacit Dimension, Michael Polanyi, Chicago Press, 2009 – inlägg om “Stammar”.

Poke The Box, Seth Godin, The Domino Project, 2011 – inlägg om “Stammar”.

Design-Inspired Innovation Workbook, Bengt-Arne Vedin, World Scientific Publishing, 2011 – inlägg om Zennström.

Real-Time Marketing and PR, David Meerman Scott, Whiley, 2010 – inlägg om Taylor Guitarr.

The Oligarchs: Wealth and Power In the New Russia, David Hoffman, Public Affairs, 2003 – inlägg om “Putin”.

Ur Balans, Alexander Perski, Bonnier Förlag, 2006 – inlägg om “Sockerdiet”.

Relevance Lost: Rise and Fall of Management Accounting, Thomas Johnsson, Robert Kaplan, HBR Press, 1991 – inlägg om “grindvakten”.

What Technology Wants, Kevin Kellly, Viking Books, 2010 – inlägg om “frihjul”.

The Commanding Hights: The battle for the world Economy, Daniel Yergin, Joseph Stanislaw, Simon & Schuster, 2002 – inlägg om “kommandohöjd”.

Så Jobbar Sverige, Henrik Blomgren, Studentlitteratur, 2008 – inlägg om “3M”.

The Rise of the Creative Class, Richard Florida, Basic Books, 2003 – inlägg om “3M”.

Moments of Truth, Jan Carlzon, Harper Paper Backs, 1989 – inlägg om “Säljet”.

När Folkhemselen blev Internationell: Elavregleringen i Historiskt Perspektiv, Arne Kaijser, Per Högselius, SNS Förlag, 2007 – inlägg om “helheten”.

The Wheels of Commerce, Fernand Braudell, Weidenfeld, 2002 – inlägg om “helheten”.

The World Economy, OECD, Angus Maddisson, 2006 – inlägg om “helheten”.

What´s Next: Exploring the New Terrain for Business,, Eamon Kelly and Global Business Network, John Whiley, 2002 – inlägg om “svarta hål”.

The art of the long view, Planning for the Future in an Uncertain World, Peter Schwartz, John Whiley, 1997, – inlägg om “svarta hål”.

Redifining Health Care, Michael Porter, Elizabet Teisberg, Harvard Business School Press, 2006 – inlägg om “svarta hål”.

Competitive Strategy: Techniques and For Analyzing Industries and Competitors, Michael Porter, Free Press, 2004- inlägg om “svarta hål”.

Percy Barnevik, makten, myten, människan, Martin Haag, Bo Pettersson, Ekerlids, 1999 – inlägg om “Transformerat”.

The world is Flat: The Globalized world in the Twenty-first Century, Thomas Friedman, Penguin, 2007 – inlägg om “smällen”.

Spelet om SAAB, Jan Hökerberg, Bonnier Alba, 1992 – inlägg om “konsul”.

The Ascent of Money: A Financial History of the World, Niall Fergussion, Penguin, 2009 – inlägg om “konkursgrundkurs”.

The Goal: A process of Ongoing Improvement, Eliyahu Goldratt, Jeff Cox, Gower Publishing, 2004 – inlägg om “vem bygger om bäst”.

Recruiting Excellence: An insiders guide to sourcing Top Talent, Jeff Grout, Sara Parrin, McGraw Hill, 2005 – inlägg om “Förmåner”

Grundbulten, Kenneth Ahl, Kalla Kulor Förlag, 2006. – inlägg om “Free”.

The Three Princess of Serendip, Horace Walpole, Googlas på nätet, – inlägg om “free”.

Free: How todays smart business profit by giving something for nothing, Chris Andersson, Random House, 2010 – inlägg om “Free”.

The Tipping Point: How little things can make a big difference, Malcolm Gladwell, Amacon, 2001 – inlägg om “skype”.

Furthering a fortune. Ulf Olsson, Ekerlids, 2001 – inlägg om “spotpriset”.

The truth about IKEA: How IKEA built its furniture Brand, Johan Stenebo, Gibson, 2010 – inlägg om “Ficklampor”.

Iphone and IPads Marketing, Jefrey Huges, QUE, 2010 – inlägg om “Ähp”.

The Prince, Niccolo Machiavelli, Capstone, 2010 – inlägg om “mål”.

Secrets & Lies: Digital Security in a Networked World, Bruce Schneider, John Whiley, 2004 – inlägg om “mål”

Virtual Shadows: Your privacy in the Information society, Karen Oquist, British Computer Society, 2009 – inlägg om “mål”.

Då Förändras Sverige, Eric Giertz, Studentlitteratur, 2008- inlägg om ”Wal-Mart”.

Made in America My Story, Sam Walton, Bantam, 1993 – inlägg om ”Wal-Mart”.

The Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge Based Assets, Karl-Erik Sveiby, Berrett-Koheler, 1997 – inlägg om “trix”.

The Black Swan: The impact of the Highly Improbable, Nicholas Taleb, Penguin, 2008 – inlägg om ”trix”.

Winning The Merger Endgame: A Playbook for Profiling From Industry Consolidation, Graeme Deans, McGraw-Hill, 2002 – inlägg om ”Whoops”.

The Match King: Ivar Kreuger and the Financial Scandal of the Century, Frank Partnoy, Profile, 2010 – inlägg om ”aprilskämtet”.

Going for Broke: Nick Leeson and the Collapse of Barings Bank, Harper, 1995 – inlägg om ”aprilskämtet”.

Betrayal: The Life and Lies of Bernie Madoff, Harper, 2010 – inlägg om ”aprilskämtet”

Det du vill men inte vågar: läsebok för anställd och chef, Töive Kivikas, Litteratursällskapet, 2009 – inlägg om ”ytan”.

Mr Chance: FN:s Förfall under Ban Ki-moon, Inga-Britt Ahlenius, Brombergs, 2011 – inlägg om ”bostadsförening”.

Long Tail, Chris Anderson, Random, 2007 – inlägg om ”Short nose”.

När kartan förändrar Affärslandskapet, Richard Normann, Liber, 2001 – inlägg om ”Vården”.

The Innovators Dilemma: When new technologies cause great firms to fail, Clayton Christenssen, HBR Press, 1997 – inlägg om ”C”.

Smart Mobs: The Next Social Revolution, Howard Reingold, Perseus, 2002 – Inlägg om ”SVT”.

De Vetenskapliga Revolutionernas Struktur, Thomas Kuhn, Thales, 2009 – inlägg om ”General Management”.

Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, Alexander Oserwalder, John Whiley, 2010 – inlägg om ”McKinsey”

Power of Learning: Fostering Employee Growth, Klas Mellander, McGraw-Hill, 1993 – Inlägg om ”Managementutbildning”.

Google-koden, Andreas Ekström, Månpocket, 2010 – Inlägg om ”Google”.

The Corporate Culture Survival Guide, Edgar Schein, Jossey Bass, 2009 – Blogginlägg om ”Lucifer”.

The Lucifer Effect: How Good People Turn Evil, Philip Zimbardo, Rider, 2008 – Blogginlägg om ”Lucifer”.


Random Posts Widget By Best Accounting Services

WP SlimStat